Marketingul automatizat – transforma leadurile in clienti

 

Inca de la inceput trebuie sa specificam faptul ca marketingul automatizat este mai mult decat un sistem care permite trimiterea de emailuri si colectarea de contacte de la posibilii clienti. Conceptul de marketing automatizat sau marketing 4.0 lansat in decembrie 2014, vine ca un ajutor pentru marketeri intr-o perioada in care tehnologia este atat un aliat, cat si un dusman. Astfel, fie ca vorbim despre B2B sau B2C totul se desfasoara in cea mai mare parte in mediul online. Prin urmare necesitatea de a transforma leadurile in clienti intr-un timp cat mai scurt este aceeasi pentru toti.

Trimiterea de emailuri in masa fara o segmentare precisa a leadurilor in functie de interese si o strategie clara de fidelizare, nu mai genereaza de multa vreme rezultate.

Potrivit statisticilor sistemul de marketing automatizat ajuta la cresterea ratei de vanzare cu 20% iar a ROI-ului cu pana la 77%, sincronizand totodata eforturile departamentului de marketing cu cele ale departamentului de vanzari.  

Dar cum iti dai seama daca afacerea ta are nevoie de un sistem de marketing automatizat?

  • Generezi multe leaduri dar departamentul de vanzari consuma si mai multe resurse pentru a le exploata
  • Feedback-ul echipei de vanzari pentru leadurile generate este unul negativ
  • Continutul emailului este acelasi pentru toate leadurile
  • Nu personalizezi emailurile si nu segmentezi bazele de date in functie de informatiile obtinute pe baza formularelor aplicate

Ce face si cum te ajuta o solutie de marketing automatizat?

In primul rand te ajuta sa economisesti timp si sa iti reduci costurile cu departamentul de marketing. Nevoile cumparatorilor evolueaza de la an la an iar decizia de cumparare este un proces lung, complex si greu de descifrat pentru multi marketeri. Insa, o data inteles se poate premedita fiecare pas pe care cumparatorul urmeaza sa il faca, astfel incat prin procese automatizate sa il poti conduce in punctul in care sa iti devina client. In afara de asta, rezultatele vor fi vizibile si in:

  • Cresterea bazei de date cu leaduri pentru noii clienti
  • Cresterea numarului de vanzari catre actualii clienti
  • Cresterea ratei de conversie
  • Personalizarea continutului din site
  • Creearea de landing page-uri
  • Monitorizarea detaliata a campaniilor de marketing
  • Optimizarea proceselor de vanzare
  • Segmentarea clara a bazelor de date
  • Personalizarea emailurilor in functie de o serie de factori definitorii
  • Analiza intentiei de cumparare a leadurilor colectate

In Romania, numarul companiilor care au adoptat un astfel de sistem este foarte mic. Asta si din pricina faptului ca implementarea acestui tip de tehnologie necesita anumite cunostinte tehnice, o definire clara a profilului de cumparator ideal si a informatiilor pe baza carora se stabilesc workflow-urile dar si o investitie financiara.

Traseul clientilor in sistemul de marketing automatizat

Cateva exemple despre cum iti poti automatiza campaniile de marketing

  1. Campanii de email de bun venit atunci cand un user se aboneaza la newsletter. Acest email poate contine o scurta introducere continuata de un mesaj call to action prin care il inviti la urmatoarea actiune pe site-ul tau.
  2. Campanie de email de re-engagement pentru leadurile care o perioada de cateva zile nu au mai inregistrat nicio activitate. In acest caz le poti oferi ceva gratuit in schimbul unei comenzi limitate in timp.
  3. O campanie de sarbatorire a clientilor care au un anumit numar de ani de cand iti sunt clienti. Le poti trimite un voucher cu o reducere considerabila la plasarea unei comenzi.
  4. Email Alert – o campanie de emailuri care le reaminteste clientilor cand trebuie sa revina pentru a-si reinnoi serviciul. Cum ar fi in cazul asigurarilor de viata, masina etc.
  5. Email-uri de cross – seling – un exemplu bun in acest sens este compania aeriana Scoot Airlines care alaturi de detaliile de zbor ofera si posibilitatea de a achizitiona alte servicii complementare, precum inchirierea unei masini sau a unei camere de hotel.
  6. Pentru magazinele online – trimiterea de email catre userii care au adaugat un produs in cosul de cumparaturi dar nu au finalizat comanda.

Acestea sunt doar cateva exemple generale despre tipurile de campanii de email pe care le puteti realiza prin intermediul unui sistem de marketing automatizat.

Pe piata sunt deja cateva platforme cunoscute pentru sistemul de marketing automatizat de la care poti cere o oferta sau consultanta gratuita pentru a vedea ce solutie este necesara companiei tale si care este impactul estimat. Topul platformelor este:

  • HubSpot
  • Infusionsoft
  • Mareto
  • Pardot
  • Eloqua

Sistemele de marketing automatizat sunt fara doar si poate o solutie eficienta care te ajuta sa iti exploatezi la maxim contactele, astfel incat sa nu consumi resurse cu cele invalide. Cu o larga arie de acoperire aceste solutii au fost deja implementate in diverse industrii, precum cele de software & internet, telecomunicatii, sanatate&pharma, servicii profesionale si chiar financiare.

 
 

 

eBook Gratuit. Maximizează-ți Profitul Online

Află cum să-ți crești rata de conversie, să vinzi mai mult și mai profitabil în afacerea ta.

Descarca eBook

 
SOLICITA OFERTA